Transformacja cyfrowa wspierana przez sztuczną inteligencję z perspektywy uczelni ekonomicznej

Monografia naukowa pt. „AI-Driven Digital Transformation: Perspectives from a Business School” została opublikowana przez wydawnictwo Routledge. Publikacja przedstawia wieloaspektowe spojrzenie na transformację cyfrową opartą na sztucznej inteligencji z perspektywy renomowanej uczelni biznesowej. Zawiera 23 rozdziały podzielone na 6 obszarów tematycznych: wsparcie decyzji, przetwarzanie danych, marketing i rozwój produktów, łańcuchy dostaw, finanse oraz inne zagadnienia społeczne.

Monografia przedstawia praktyczne przykłady zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w jednostkach szkoły biznesu, prezentując przystępne studia przypadków ukazujące zarówno korzyści, jak i potencjalne ryzyka związane z wdrażaniem nowych technologii. Autorzy podkreślają rolę sztucznej inteligencji jako strategicznego narzędzia wspierającego innowacje oraz znaczenie szkół biznesu jako katalizatorów zmian w gospodarce cyfrowej. Publikacja akcentuje również aspekty etyczne oraz wagę współpracy między środowiskiem akademickim, biznesem i decydentami publicznymi. Monografia może być cennym źródłem wiedzy dla badaczy i studentów zajmujących się AI, technologią, zarządzaniem innowacjami i edukacją biznesową. Zainteresuje również liderów szkół biznesu odpowiedzialnych za strategie instytucjonalne, twórców programów studiów, specjalistów ds. kształcenia oraz praktyków biznesu poszukujących wskazówek dotyczących wdrażania rozwiązań AI w swoich organizacjach.

Redaktorami monografii są naukowcy, związani z Katedrą Informatyki Ekonomicznej (KIE):

W ramach monografii znalazły się również rozdziały przygotowane we współautorstwie pracowników naszej Katedry: