Sztuczna inteligencja w kampaniach dezinformacyjnych: eksperymenty z ChatGPT

Artykuł naukowy pracowników naszej Katedry został opublikowany w czasopiśmie Economics and Business Review. Praca pt. „Artificial intelligence – friend or foe in fake news campaigns” skupia się na analizie wpływu dużych modeli językowych (LLM) na zjawisko fake news. Z jednej strony przyzwoite możliwości generowania tekstu mogą być niewłaściwie wykorzystywane do masowej produkcji fałszywych wiadomości. Z drugiej strony LLM wyszkolone na ogromnych ilościach tekstu zgromadziły już informacje o wielu faktach, zatem … Więcej informacji

Pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie CLEF-2023 CheckThat! Lab

Zespół projektu OpenFact wziął udział w konkursie CheckThat! organizowanym w ramach międzynarodowej konferencji CLEF 2023 (Conference and Labs of the Evaluation Forum). Zaproponowana przez naszych naukowców metoda zajęła pierwsze miejsce. Ta metoda pozwala wykrywać zdania w języku angielskim, które wymagają sprawdzenia ze względu na możliwość wprowadzania w błąd.